WEB TV

HaberTrak – Tekirdağ Haber – Tekirdağ Son Dakika
Uzman Diyetisyen Bahadır İnce

Akdeniz tarzı beslenme

Akdeniz tarzı beslenme
Bu haber 14 Aralık 2019 - 10:51 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Günümüzde akdeniz tarzı beslenme, akdeniz bölgesinde yaşayan insanların sofralarında yer alan besinlerin diyet listemizde yer alması ve bu beslenme biçiminin alışkanlığa dönüştürülmesi olarak bilinmektedir.

AKDENİZ TARZI BESLENMENİN SAĞLIĞA ETKİLERİ:

İngiliz tıp dergisi British Medical Journal’da yayınlanan bilimsel bir makalede, bir buçuk milyondan fazla sayıda insan üzerinde yapılan araştırmada Akdeniz tarzı beslenen bireylerin Parkinson, Alzheimer, kalp ve damar hastalıklarına yakalanma oranlarının oldukça düşük olduğu belirtilmiştir. Bu çalışma, beslenmenin sağlığımız için ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Sağlıklı beslenme, kısa süre için yapılan diyet değil; bir yaşam tarzı olarak benimsenmelidir.

AKDENİZ DİYETİNDE YER ALAN BESİNLER:

Sağlıklı yağlar grubunda olan zeytinyağı vücudumuz için elzem olan omega 3 yağ asitleri, antioksidan etkili vitaminler içerir ve bağırsak hareketliliğini sağlayarak metabolizmamızın düzenli çalışmasına katkı sağlar. Günlük tüketim miktarına dikkat edildiği sürece, sağlıklı beslenerek kilo kontrolü de sağlanabilir.

Omega 3 yağ asitleri deposu olan balık, çeşitlerinin yer aldığı zengin bir menüsü olan akdeniz diyetinin baş tacıdır. Protein, kalsiyum, fosfor, selenyum gibi önemli mineraller, folik asit ve A, B grubu, D vitaminlerini içerir. Kalp damar hastalıkları, hafıza problemleri ve depresyon önleyicidir.

Lif deposu olan çeşitli sebze ve meyveler her gün tüketilmesi gereken besinler arasındadır. Dünya Sağlık Örgütü’nün de önerdiği gibi günde iki porsiyon meyve 5 porsiyon sebze tüketimi sağlığımız açısından faydalıdır.

Sağlıklı ve bitkisel protein kaynağı olan kurubaklagiller ise yemek veya zeytinyağlı meze şeklinde hazırlanarak tüketilebilir. İçerdiği posa sayesinde tok tutucu, bağırsak hareketliliğine yardımcı olan kurubaklagiller haftada 2-3 kez tüketilebilir.

Sağlıklı, akdeniz tarzı diyetin önemli bir parçası olan yulaf, tam tahıllar, keten tohumu, soya fasulyesi, çiğ kuruyemişler ve kuru meyveler de gün içerisinde porsiyon miktarlarına dikkat edilerek tüketilebilir.

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
WEB TV
Örnekler