WEB TV

HaberTrak – Tekirdağ Haber – Tekirdağ Son Dakika
Uzman Diyetisyen Bahadır İnce

PROTEİN BAĞIMLILIĞINA DİKKAT!

PROTEİN BAĞIMLILIĞINA DİKKAT!
Bu haber 21 Mart 2020 - 12:54 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Protein vücudun büyümesi, gelişimi, yıpranan dokuların onarılması için son derece önemli olup hücrelerin, hormonların, enzimlerin yapısında bulunur.  Son zamanlarda hızla artış gösteren çeşitli diyet akımlarından biri de protein diyeti. Vücuda alınan karbonhidrat miktarı düşürülürken enerjinin büyük bir kısmı proteinlerden sağlanıyor. Yüksek protein diyetleri ile ilgili yapılan bazı çalışmalarda diyetteki protein miktarının artırıldığında gün içerisinde daha az kalori alındığı, tansiyon, kötü kolesterol olarak adlandırılan LDL değerlerinde düşüş gözlendiği belirtilmiştir. Uzun süreli yüksek protein alımının böbrek, karaciğer fonksiyonlarına zarar verebileceğini, kemik erimesi, kabızlık, nefesin kötü kokması gibi sağlık problemlerine sebep olabileceğini belirten diğer çalışmalar da mevcut.

 Proteinin Kilo Vermeye Etkisi

Vücudumuza alınan proteinin metabolize olması ve kullanılması için daha fazla enerji harcanır. Yakılan kalori miktarı arttığından kilo verme üzerinde olumlu etkisi olur.

Proteinlerin sindirimi uzun sürdüğünden tokluk hissi sağlayacaktır, bu durum gün içerisinde fazla kalori alımını önler.

Ne Kadar Protein Almalıyız?

Sağlıklı ve dengeli beslenmek için günlük alınması gereken protein miktarı vücut ağırlığının her bir kilogramı için 0.8 ile 1.1 gram olmalıdır. Bireylerin sağlık, aktivite durumlarına göre değişkenlik gösterebilir.

Sağlıklı Protein Kaynakları ve İçerdikleri Protein Miktarı (100 g)

Yumurta 1 adet / 50 g (12 g)

Somon (26 g)

Karides (24 g)

Süt (3,3 g)

Peynir (32 g)

Yoğurt (10 g)

Kefir (7,8 g)

Yulaf ezmesi (12,5 g)

Mercimek (23 g)

Nohut (20 g)

Kuru fasulye (22 g)

Kuru börülce (22,8 g)

Kinoa (13,4 g)

Çiğ kabak çekirdeği (24,4 g)

Çiğ ceviz (24 g)

Çiğ fındık (15 g)

Çiğ badem (19 g)

Sağlıklı beslenmenin temeli dengeye dayanır. Protein miktarı yüksek diyetlerin çok uzun süreli uygulanması dengeyi bozarak vücut sağlığına zarar verebilir. Bireye özel diyet durumlarında ve spor yapan bireylerde metabolizmanın çalışma hızı için beslenme uzmanı eşliğinde kontrollü bir şekilde kısa süre uygulanabilir.

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER
WEB TV
Örnekler