WEB TV

HaberTrak – Tekirdağ Haber – Tekirdağ Son Dakika
Uzman Diyetisyen Bahadır İnce

BALIK YAĞI VE OMEGA 3

BALIK YAĞI VE OMEGA 3
Bu haber 27 Temmuz 2020 - 11:26 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Yaşamın vazgeçilmez enerji kaynağı olan yağlar vücudumuz için enerji üretmekle birlikte birçok hormon ve hücrelerimizin yapısında yer alırlar. Yağların yapıtaşları olan yağ asitlerinin bir kısmı vücudumuzda sentezlenirken önemli bir kısmı ise sadece tüketilen gıdalar ile vücuda alınabilir. Gıdalar ile dışarıdan aldığımız yağ asitlerine elzem, sağlığımız için olmazsa olmaz yağ asitleri denir. Vücudumuzun işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine getirmesi için elzem yağ asitlerinin diyet ile düzenli bir şekilde alınması oldukça önemlidir. En önemli yağ asidi olan Omega 3 çeşidi olan EPA ve DHA sadece balıkta ve diğer deniz ürünlerinde, ALA ise bitkisel kaynaklarda keten tohumu, semiz otu ve cevizde bulunmaktadır. Bilimsel araştırmalar EPA ve DHA alımının kalp damar, göz, hafıza ve beyin gelişimi, cilt, eklem sağlığına faydalı olduğunu bugüne kadar yapılmış olan 20.000’in üzerinde çalışma ile kanıtlamıştır.

Hamilelik ve emziklilik döneminde, anne sağlığı ve bebek gelişimi, doğum sonrası depresyon riskinin önlenmesi, okul çağı çocukların iq değerlerinin olumlu olması ve sağlıklı beyin, göz, retina gelişimi için Omega 3 anne karnında alınmaya başlanmalıdır. 2012 yılında Oxford eyalet okullarındaki 7-9 yaş aralığında okuma performansı düşük olan 362 çocuk üzerinde yapılan bilimsel çalışmada, günde 600 mg DHA alan çocukların, almayan çocuklara göre okuma, hafıza ve davranış yönünden olumlu gelişme kaydettiği gözlemlenmiştir.

Omega 3’ü besinler yolu ile yeterince alamayan bireyler için Omega 3 destekleri önerilmektedir. Peki ürün incelemesi ve tüketimin bilinçli yapılması halinde birçok yararı olan Omega 3 nasıl tüketiliyor? Hangi formlarda kullanılıyor? Balık yağı ile alınan omega3 yeterli midir?

D vitamini olsa dahi bazı balık yağı kapsülleri çok düşük miktarda Omega-3 yağ asitleri içerebilir. Bu durumda herhangi bir Omega-3 ürünü incelerken kapsüldeki balık yağının miktarına değil, içerdiği Omega-3 yağ asitlerinin (DHA ve EPA’nın) miktarına bakılmalıdır. Sağlık durumunuza göre EPA veya DHA’ya öncelik vermeniz gerektiği zaman konusunda bilinçli olmalısınız. Kalp damar sağlığına destek olması için EPA, beyin göz, retina sağlığı, hafıza gelişimi için DHA içeriği yüksek olan Omega 3 takviyesi alınabilir. Satın almayı düşündüğünüz balık yağı kapsüllerinin düşük emilimli etil ester formu yerine yüksek emilimli trigliserit ya da fosfopilit formlarında olmasına dikkat edilmelidir.

Etiketler :
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER