WEB TV

HaberTrak – Tekirdağ Haber – Tekirdağ Son Dakika
Uzman Diyetisyen Bahadır İnce

Diyabetlilerin Kaçınması Gereken Besinler

Diyabetlilerin Kaçınması Gereken Besinler
Bu haber 24 Ekim 2020 - 10:59 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Diyabet, dünya çapında yetişkinler ve çocuklar arasında salgın oranlara ulaşan kronik bir hastalıktır. Kontrolsüz diyabetin kalp hastalığı, böbrek hastalığı, körlük ve diğer komplikasyonlar dahil birçok ciddi sonucu vardır. Gizli şeker de bu koşullarla ilişkilendirilmiştir. Önemlisi, belirli yiyecekleri yemek kan şekerinizi ve insülin seviyenizi yükseltebilir ve iltihaplanmayı teşvik edebilir, bu da hastalık riskinizi artırabilir. Bu besinlerden bazıları:

  1. Şekerle tatlandırılmış içecekler

Şekerli içecekler, şeker hastalığı olan biri için en kötü içecek seçimidir. Aynı miktarda tatlandırılmış buzlu çay ve limonatanın her biri, yalnızca şekerden yaklaşık 45 gram karbonhidrat içerir. Ek olarak, bu içecekler, insülin direnci ve diyabet ile güçlü bir şekilde bağlantılı olan fruktoz ile yüklüdür. Araştırmalar şekerle tatlandırılmış içeceklerin tüketilmesinin yağlı karaciğer hastalığı gibi diyabetle ilişkili durumların riskini artırabileceğini göstermektedir. Kan şekerini kontrol etmeye ve hastalık riskini önlemeye yardımcı olmak için şekerli içecekler yerine su, soda veya şekersiz buzlu çay tüketin.

  1. Trans yağlar

Doymamış yağ asitlerine hidrojen eklenerek daha kararlı hale getirilerek oluşturulurlar. Trans yağlar, margarinlerde, fıstık ezmesinde, sürülebilir yiyeceklerde, kremalarda ve dondurulmuş besinlerde bulunur. Ayrıca, gıda üreticileri bir ürünün raf ömrünü uzatmaya yardımcı olmak için bunları genellikle kraker, kek ve diğer unlu mamullere ekler. Trans yağlar ve insülin direnci arasındaki ilişkiyi daha net bir şekilde anlamak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulsa da, kalp hastalığı riski arttığı için özellikle diyabetli kişilerle de ilgilidir.

  1. Aromalı kahve içecekleri

Araştırmalar, beyninizin sıvı ve katı yiyecekleri benzer şekilde işlemediğini göstermiştir. Kalori içtiğinizde, daha sonra daha az yiyerek telafi etmezsiniz, bu da potansiyel olarak kilo alımına yol açar. Özellikle aromalı kahve içeceklerinde karbonhidrat miktarı çok yüksektir, bu da kan şekeri seviyelerini yükseltebilir ve açlığı tatmin etmede de başarısız olabilir.

  1. Bal, agav nektarı ve akçaağaç şurubu

Diyabet hastaları genellikle şeker, kurabiye ve turta gibi ikramların yanı sıra beyaz sofra şekeri alımını en aza indirmeye çalışır. Bununla birlikte, diğer şeker türleri de kan şekerinin yükselmesine neden olabilir. Bunlar arasında esmer şeker ve bal, agav nektarı ve akçaağaç şurubu gibi “doğal” şekerler bulunur. Bu tatlandırıcılar yüksek oranda işlenmemiş olsa da en az beyaz şeker kadar karbonhidrat içerirler; aslında çoğu daha fazlasını içerir.

  1. Paketli meyve aromalı yoğurt

Meyve aromalı yoğurtlar genellikle yağ bakımından düşüktür, ancak şeker bakımından yüksektir, bu da daha yüksek kan şekeri ve insülin seviyelerine yol açabilir. Sade, tam yağlı yoğurt, diyabet kontrolü ve genel sağlık için daha iyi bir seçimdir.

  1. Şekerli kahvaltılık tahıllar

Birçok kahvaltılık gevrek karbonhidrat bakımından yüksek ancak protein bakımından düşüktür. Yüksek proteinli, düşük karbonhidratlı kahvaltı, diyabet ve iştah kontrolü için en iyi seçenektir.

Etiketler :
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER