DOLAR 32,3400 % -0.07
EURO 34,8790 % 0.06
GRAM ALTIN 2.393,53 % -0,14
ÇEYREK A. 3.913,42 % -0,14
BITCOIN 63.967,75 1.604
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 13°

“EĞİTİMDE KAYIP YIL”

Son Güncelleme :

18 Haziran 2021 - 14:54

Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Barış Özer, 2020-2021 yılını geride bıraktığımız bu günlerde, daha iyi bir eğitim öğretim yılı için Milli Eğitim Bakanlığı’na eğitimi daha ileriye taşıyacak tavsiyelerde bulundu.

Uzaktan eğitim nedeniyle evde interneti ve televizyonu olmayan birçok öğrencinin eğitimden kopmak zorunda kaldığına dikkat çeken Özer, “EBA-TV aynı hanede farklı sınıflarda çocuklar bulunup tek televizyon olduğu, televizyonu dahi olmayan hanelerin bulunduğu gerçeği görmezden gelinerek göstermelik hazırlanmış bir sistem olarak eğitim rezaletleri arasında yerini almıştır.” dedi.

“MEB, EBA SİSTEMİNİ ELİNE YÜZÜNE BULAŞTIRDI”

“2020-2021 Eğitim-Öğretim Dönemi’nde yaşananlara uzaktan bakıldığında öne çıkan başlıklar şunlar olmuştur:” diyerek o maddeleri sıralayan Özer, “Dönemin başında pandemi nedeniyle okulları kapatan ve uzaktan eğitime geçen Milli Eğitim Bakanlığı, ‘dünya yıldızı’ olarak tarif ettiği EBA sistemini eline yüzüne bulaştırmıştır. Eksikliklerin kapatılması için aylarca vakit olmasına rağmen, EBA’da eğitim dönemi boyunca online ders işlenememiştir. EBA’nın bu eksikliği ve düzenli olarak çökmesini ‘Demek ki talep var. Ne güzel’ diye karşılayan Milli Eğitim Bakanı’nın polyannacı tavrı, eğitimcileri kullanıcı bilgileri konusunda güvenilir olmayan platformlarda ders işlemeye itmiştir. Özetle: EBA-TV aynı hanede farklı sınıflarda çocuklar bulunup tek televizyon olduğu, televizyonu dahi olmayan hanelerin bulunduğu gerçeği görmezden gelinerek göstermelik hazırlanmış bir sistem olarak eğitim rezaletleri arasında yerini almıştır.”ifadelerini kaydetti.

“BİRÇOK ÖĞRENCİ UZAKTAN EĞİTİM NEDENİYLE EĞİTİMDEN KOPTU”

Uzaktan eğitim almak zorunda kalan birçok öğrencinin internet erişimi olmadığı için canlı derslere katılamadığının da altını çizen Özer, “Üniversiteye hazırlandığı halde lise öğrencilerinin yaklaşık yüzde 20’sinin EBA’dan hiç faydalanmamış olması bile rezaleti tek başına gözler önüne sermektedir. Uzaktan eğitim garabeti birçok öğrencinin eğitimden kopmasına neden olmuştur. Bizzat MEB’in yayımladığı 2020 Küresel Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim İzleme ve Değerlendirme Raporu’nu göre bu eğitim-öğretim döneminin online sürdürülen kısmında; öğrencilerin yüzde 1,5’i televizyonu ve interneti olmadığı için ders anlatımlarını takip edememiş, öğrencilerin yüzde 7,1’i de internete erişimi olmadığı için canlı derslere katılamamıştır. Öğrencilerin yüzde 4,4’ü ise canlı ders yapılmadığını açıklamıştır. Derslere katılamayan öğrencilerin toplamı yüzde 13 olarak ifade edilmiştir. Söz konusu araştırma, öğrencilerin yüzde 24’ünün (yani 3.5 milyonu aşkın öğrencinin) derslere ya katılamadığı ya da imkansızlıklar nedeniyle düzenli katılım sağlayamadığının itirafı niteliğindedir.  Sendikamızın üyelerine sorarak yaptığı araştırmaya göre ise hemen her kademe sınıfta, eğitimde öğrenci açısından en az 5’te 1 oranında kayıp yaşanmıştır.” şeklinde konuştu.

“İHTİYAÇ SAHİBİ ÖĞRENCİLER GÖRMEZDEN GELİNDİ”

Özer, öğrencilerin kendi sorunlarını kendileri çözme gayreti içine düştüklerini vurguladı ve sözlerini şöyle noktaladı: “Öğrencinin uzaktan eğitime ulaşmak için sadece tablet/bilgisayara değil internete de ihtiyaç duyacağı gerçeği bile MEB’i harekete geçirmemiştir. Türkiye’nin internet altyapısı açısından sorunlu birçok ilinde dere tepe çıkarak barakalarda uzaktan eğitime ulaşmaya çalışan öğrencilere rağmen, vakıf maskesi takmış her tarikatla protokol çalışmasına giren Milli Eğitim Bakanlığı, bu konuda Teknoloji Bakanlığı ile bir çalışma yürütmemiştir. Altyapı sorunu yaşayan bölgelerdeki öğrenci ve öğretmenlerimiz kendi çözümlerini üretmeye çalışarak eğitim dönemini kapatmıştır.”

Habertrak/Özlem İnan