DOLAR 32,3231 % -0.07
EURO 34,8231 % -0.02
GRAM ALTIN 2.413,50 % 0,83
ÇEYREK A. 3.946,06 % 0,83
BITCOIN 64.357,77 0.874
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

İşsizlik ödeneği nasıl alınır?

Son Güncelleme :

11 Nisan 2020 - 17:02

Tekirdağ Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürü Yaşar Esen, işsizlik ödeneği başvuruları hakkında açıklamada bulundu.

Esen açıklamasında; “ Yeni tip Koronavirüs (COVID-19) salgınına karşı, Sayın Cumhurbaşkanımız ve Bilim Kurulu’nun almış olduğu önlemler çerçevesinde, vatandaşlarımız sağlıklarını tehlikeye atmadan, evlerinden çıkmadan, İşsizlik Ödeneği başvurularını, e-sube.iskur.gov.tr adresinden veya e-devlet üzerinden yapabileceklerdir. Kurumumuza gelmeden, e-sube.iskur.gov.tr adresi üzerinden, aşağıdaki işlem basamaklarını uygulayarak işsizlik ödeneği başvurusu yapılabilecektir;

1- esube.iskur.gov.tr

2-iş arayan giriş

3-TC Kimlik No ve şifre giriş

4-Online işlemler

5-İşsizlik sigortası

6-İşsizlik sigortası talep dilekçesi

7-Dilekçe Girişi

8-Taahhüt kabul seçimi

9-Talep Bilgileri güncellenmesi

10-İşveren bilgileri (il ve ilçe bilgisi)

11-Kaydet butonu nun tıklanması sonucu İşsizlik Ödeneği başvurusu kaydedilmiş olur.

Ayrıca, PTT Bank’tan başka bir banka şubesine havale yapılabilmesi için, İşsizlik Ödeneği başvurusu yapılan ekrandan 26 haneden oluşan IBAN numarasının (kendilerine ait olan) da kaydedilmesi gerekmektedir. “dedi.

Yeni uygulama hakkında detayları aktaran Esen; “Sayın Bakanımız Zehra Zümrüt Selçuk’un, Koronavirüs (COVID-19) tedbirleri kapsamında, vatandaşlarımızın mağduriyet yaşamamaları ve evlerinden çıkmamaları için yapmış oldukları girişim neticesinde, İşsizlik Sigortası kapsamındaki ödemeler hakkında yeni bir uygulamaya geçilmiştir. Bu yeni uygulamaya göre, PTT tarafından mesaj gönderilerek, vatandaşlarımızdan işsizlik sigortası kapsamındaki ödemelerinin, IBAN, EFT, PTT Karta aktarma veya PTT aracılığıyla adrese teslim etme yöntemlerinden hangisi ile yapılacağına ilişkin tercihleri alınmaktadır. Vatandaşlarımızın tercihleri doğrultusunda ödemeler gerçekleştirilmektedir.

İletişim bilgisi Kurumumuzda bulunmayan veya hatalı olan vatandaşlarımız, ALO 170, İŞKUR internet şubesi (esube.iskur.gov.tr) aracılığıyla bu bilgilerini güncellemeleri halinde, izleyen gün itibariyle PTT tarafından vatandaşlarımız ile irtibata geçilecektir. Ayrıca, ilerleyen dönemlerde yapılacak ödemelere ilişkin önlemler, Kurumumuzca da alınmaya devam etmektedir. Kurumumuz internet şubesine (esube.iskur.gov.tr); işsizlik, kısa çalışma ve yarım çalışma ödeneği ile iş kaybı tazminatı ve ücret garanti fonu hak sahipliği olan kişiler için “IBAN Bilgilerinizi Güncellemek İçin Tıklayınız” başlığı altında bir bölüm eklenmiştir. Bu kapsamda sisteme giriş yaparak kendilerine ait IBAN bilgilerini güncelleyenlerin bir sonraki ödemeleri vermiş oldukları IBAN’a gönderilecektir.” diyerek sözlerini tamamladı. Ayrıca Tekirdağ İşkur, kısa çalışma ödeneği ile ilgili çalışmalarına başladı.