Validen özeleştiri
Roman çocuklarının eğitime kazandırılması ile ilgili proje ile ilgili öz eleştiri yapan Tekirdağ Valisi Mehmet Ceylan, “Bu projelerin temel sorunu masada hazırlananların sahaya uygun olmaması, sahada vücut bulmamasıdır. Yapılan çalışmalar kısmen öğrenciyi okulda tutmuş olabilir ama eğitim kalitesini arttırmaya yetmemiştir. Bu dezavantajlı gruba dahil olan öğrencilerimizin eğitim öğretime bakışını değiştirememiş, okuldan kaçmalarına, ders devamsızlığı yapmalarına engel olamamıştır” dedi.
ROMAN ÇOCUKLARININ EĞİTİMİ MASAYA YATIRILDI
Milli Eğitim Bakanlığı’nın yürüttüğü, eğitime erişim ve devamın izlenmesi konusundaki çalışmalar, devamsız ve kayıtsız öğrenci sayısının azaltılması, Roman çocuklarının eğitime erişim ve devamının sağlanması ile kaliteli eğitim olanaklarından daha iyi yararlanabilmeleri için stratejiler belirlemek, çocukların okullarda karşılaştıkları problemlere işbirliği içerisinde çözümler üretmek amacıyla Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından ‘Risk Altındaki Çocukların Kaliteli Eğitime Erişimleri, Roman Çocukları ve Eğitim’ çalıştayı düzenlendi.
KATILIM YOĞUN OLDU
Çalıştaya, Vali Mehmet Ceylan’ın yanı sıra Vali Yardımcısı Suat Yıldız, ilçe Kaymakamları, İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan, Roman Sivil Toplum Kuruluşları temsilcileri ve okul müdürleri katıldı. Çalıştay, Saygı duruşu İstiklal Marşının okunmasıyla başladı. Açılış konuşması İl Milli Eğitim Müdür Ersan Ulusan tarafından yapıldı. Daha sonra Trakya Üniversitesi Roman Dili ve Kültürü Araştırma Enstitüsü Araştırma Görevlisi, Tülay Tekinyılmaz bir sunum gerçekleştirdi.
ÖZELEŞTİRİ YAPTI
Çalıştayda Konuşan Vali Ceylan: “Tekirdağ’daki Roman öğrencilerin eğitim öğretime daha aktif olarak katılmasını sağlamanın yanı sıra eğitime devam eden öğrencilerin de akademik başarılarını arttırma ve toplumsal yaşama uyum sağlaması için yapılabilecekleri konuşmak, bu süreçte daha başarılı nasıl oluruz diye düşünmek ve bu öğrencilerimizi önce Tekirdağ’ımıza daha sonra tüm ülkeye kazandırmak için üzerimize düşenleri gözden geçirmek amacıyla burada toplanmış bulunuyoruz. Roman öğrenci ve yetişkinlerine yönelik şimdiye kadar ilimizde birden çok proje hazırlanmış, uygulanmaya çalışılmıştır. Lakin bu projelerin temel sorunu masada hazırlananların sahaya uygun olmaması, sahada vücut bulmamasıdır. Yapılan çalışmalar kısmen öğrenciyi okulda tutmuş olabilir ama eğitim kalitesini arttırmaya yetmemiştir. Bu dezavantajlı gruba dahil olan öğrencilerimizin eğitim öğretime bakışını değiştirememiş, okuldan kaçmalarına, ders devamsızlığı yapmalarına engel olamamıştır.
‘YOL HARİTASI EN ÖNEMLİ BEKLENTİM’
Ceylan, “Bu öğrencilerimizi eğitim öğretim hayatında tutabilmemiz için başta bize düşen görevleri yerine getirmekle birlikte tüm paydaşların görevlerine sahip çıkmasını sağlamak zorundayız. Öğrencilerin sistemde kalmalarını sağlamak için konunun bütün paydaşları bir araya gelerek bu öğrencilerimizin “Nitelikli Eğitime Ulaşması” konusunda yararlı ve gerçekçi bir yol haritası oluşturmak bu çalıştaydan en büyük beklentimdir. Bir eğitim planı oluşturmalı ve bu plan dâhilinde yapılacak çalışmaları dikkatle izlemeliyiz diyerek; Bu çalıştayın, öğrencilerimizin geleceği için hayırlara vesile olmasını diliyorum.” dedi.
Konuşmaların ardından, çalışma gurupları oluşturularak “Risk Altındaki Çocukların Kaliteli Eğitime Erişimleri, Roman Çocuklar ve Eğitim Konularında” çalışmalar başlatıldı. Habertrak/Hülya Ural