DOLAR 32,3400 % -0.07
EURO 34,8790 % 0.06
GRAM ALTIN 2.393,53 % -0,14
ÇEYREK A. 3.913,42 % -0,14
BITCOIN 63.140,01 0.66
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 14°

“Öğrenciler sınavlardan umudunu kesti”

Son Güncelleme :

28 Temmuz 2021 - 12:44

Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Barış Özer, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) birinci yerleştirme sonuçlarının, eğitimdeki vahim tabloyu ortaya koyduğunu söyledi.

LGS birinci yerleştirme sonuçlarının birçok alanda geçen seneki rakamlara yakın sonuçlar verdiğini ve eğitimde gözle görülür bir iyileşme kaydedilemediğini vurgulayan Özer, “LGS rakamları göstermiştir ki; eğitim sistemimiz çocuklarımızı geleceğe hazırlamaktan, onların düşlerine ayak uydurmaktan uzaktır. Onca teşviğe, dayatmaya rağmen imam hatip okulları, öğrencilerin de velilerin de kaçtığı kurumlar haline gelmiştir.” değerlendirmesinde bulundu.

  • Öğrenciler giderek bu sınavdan umudunu kesiyor.
  • Bu yıl 213 bin 517 öğrenci tercih yapmadı.
  • Öğrenciler Özel Okul ve İmam Hatip arasında sıkışıp kaldı.

 “ÇOCUKLARIMIZ GİDEREK BU SINAVDAN UMUDUNU KESİYOR”

Öğrencilerin tercih yapma sayısında bu yıl ciddi bir düşüş yapıldığının altını çizen Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Barış Özer, “LGS rakamlarının başlıca söylediği şey, gençlerimizin bu sınava ve adaletine güveni kalmadığıdır. 2021 yılında sekizinci sınıftan 1 milyon 243 bin 830 öğrenci mezun olmuş, yapılan merkezi sınava toplam 1 milyon 38 bin öğrenci katılmıştır. 2021 LGS’de sekizinci sınıftan mezun olan 205 bin 830 öğrenci, sınava girmemiştir. Tercih yapan öğrencilerin sayısındaki düşüş de bunun sağlaması olmuştur. Tercih dönemi sonunda, merkezi sınava katılan öğrencilerin 358 bin 187’si (%34,49) sınavla öğrenci kabul eden okullara yönelik tercih yapmıştır. 2020 yılında 571.704 (%38,84) öğrencinin yerleştirme için tercih yaptığı dikkate alındığında bu oranın 2021 yılında düştüğü görülmüştür. Bu yıl tercih yapan öğrenci sayısı dikkate değer biçimde azalmış,  213 bin 517 öğrenci tercih yapmamıştır. Tercih yapan öğrencilerin 168.924’ü sınavla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarına yerleştirilmiştir.” şeklinde konuştu.

“İMAM HATİP MEZUNLARI BİLE İHL’LERİ TERCİH ETMEDİ”

İmam hatip ortaokulundan mezun olan öğrencilerin imam hatip lisesinde eğitime devam etmek istemediğini kaydeden Özer, “LGS rakamları, AKP’nin imam hatip dayatmasının geldiği noktayı görmek için de imkân tanımıştır. Sonuçlar, yerleşen tüm öğrencilerin %65,49 ‘unu oluşturan resmi ortaokul mezunlarının Anadolu imam hatip lisesi dışındaki tüm lise türlerine yerleşen öğrencilerin çoğunluğunu oluşturduğunu göstermektedir. Resmi ortaokul mezunları Anadolu Lisesi ve Fen Lisesine yerleşen öğrencilerin yaklaşık %70’ini, Sosyal Bilimler Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine yerleşen öğrencilerin ise yaklaşık %80’ini oluşturmaktadır. Anadolu İmam Hatip Lisesine yerleşen öğrencilerin %41,08’i resmi ortaokul mezunu, %53,43’ü ise imam hatip ortaokulu mezunudur. Yani imam hatip ortaokulundan mezun olan çocukların yüzde 48’i bir imam hatip lisesinde eğitime devam etmek istememiştir.”diye konuştu.

“BİNLERCE AİLENİN ÇIKMAZI: YA İMAM HATİP YA ÖZEL OKUL”

Özel ortaokul mezunlarının ise imam hatip lisesini tercih etmediklerini dile getiren Özer, “Önemli diğer bir sonuç, özel ortaokul mezunlarının neredeyse tamamının Anadolu liseleri, fen liseleri ya da sosyal bilimler liselerine yerleşmesidir. Özel ortaokul mezunlarının imam hatip lisesini tercih etmemeleri dikkat çekicidir. Özel ortaokul mezunlarının yerleşen öğrenciler arasında en yüksek oranlarda bulunduğu lise türleri sırasıyla Fen Lisesi (%22,03) ve Anadolu Lisesidir (%21,39). Bu sonuçlar, sırf AKP’nin imam hatip dayatmasına boyun eğmemek için binlerce ailenin gırtlağından kesip çocuğunu özel okula yolladığının da göstergesidir. Sonuçlar, yerel olarak yerleşen öğrencilerin %92’sinin ilk üç tercihinden birindeki ortaöğretim kurumuna yerleştiğini göstermektedir. 2020 yılında bu oranın %91,60 olması, artan öğrenci sayısına rağmen bu konuda kısmen iyileştirme yapılabildiğini göstermektedir.” dedi.

“İLK 3 TERCİHİN GÖZDESİ FEN LİSELERİ OLDU”

Özer, öğrencilerin ilk üç tercihlerinde fen lisesine odaklandıklarını ifade ederek, “Doluluk oranları sınavla öğrenci alan lise türlerine göre incelendiğinde, Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi ve Anadolu Lisesi kontenjanlarının tamamen dolduğu görülmektedir. Anadolu İmam Hatip Liselerinde doluluk oranı %98,27’ye ulaşmış, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde ise oran %76,90 olarak hesaplanmıştır. Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin doluluk oranı %77’dir. İlk yerleştirme sonuçlarına göre merkezi sınav puanıyla öğrenci alan ortaöğretim kurumlarının kontenjanları %95,22 oranında dolmuş, tam doluluk oranlarına oldukça yaklaşmıştır. 1. tercihinde Fen Lisesini tercih eden öğrencilerin oranı %41,7’dir. Fen Lisesinden sonra en fazla tercih edilen okul türlerinin sırasıyla Anadolu Lisesi, Anadolu İmam Hatip Lisesi ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olduğu görülmektedir.”

“EĞİTİMDE GÖZLE GÖRÜLÜR BİR İYİLEŞME YOK”

Çocukların istediği okullarda, yetenek ve yönelimlerine göre, ailelerinin gelir durumuna bakılmadan bir eğitim almasının şart olduğunu vurgulayan Özer, sözlerini şöyle noktaladı: “LGS rakamları göstermiştir ki; eğitim sistemimiz çocuklarımızı geleceğe hazırlamaktan, onların düşlerine ayak uydurmaktan uzaktır. Yine görülmüştür ki onca teşviğe, dayatmaya, devlet bütçelerinden aslan payıyla beslemeye rağmen iktidarın kendi tabanını hoş etmek için açtığı imam hatip okulları, öğrencilerin de velilerin de kaçtığı kurumlar haline gelmiştir. Birçok alanda geçen seneki rakamlara yakın sonuçlar veren 2021 LGS, bozuk sistemde bir yıl boyunca gözle görülür bir iyileşme yapılmadığını da ortaya koymuştur. Çocuklarımızın istediği okullarda, yetenek ve yönelimlerine göre, ailelerinin gelir durumuna bakılmadan, çağın gelişmeleriyle ve değerleriyle iç içe eğitim gördüğü bir Türkiye; Eğitim-İş’in verdiği laik, parasız, bilimsel ve adil eğitim mücadelesiyle yaratılabilecektir.”

Habertrak/Özlem İnan