DOLAR 32,2792 % -0.64
EURO 34,7941 % -0.28
GRAM ALTIN 2.410,78 % -0,49
ÇEYREK A. 3.941,63 % -0,49
BITCOIN 57.277,84 -4.346
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

“Performans değerlendirme taslağına hayır diyoruz”

Son Güncelleme :

05 Nisan 2018 - 15:06

İmza kampanyası başlatıldı

Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Ferruh Topuz, eğitimcilerin, eğitimin niteliğine ve öğretmenin mesleki gelişimine hiçbir katkısı olmayacak, aksine kurumsal bütünlüğü bozacak, mesleki motivasyonu düşürecek, çalışma barışını yok edecek, iş birliğini zedeleyecek, öğretmenlik mesleğini örseleyecek performans değerlendirme sürecine tabi tutulmasına da şiddete maruz kalmasına karşı olduklarını ifade etti.

Eğitim-Bir-Sen, performans değerlendirme taslağının geri çekilmesi ve şiddete yasal düzenleme yapılması talebiyle 81 ilde olduğu gibi ilimizde de imza kampanyası başlattı. “İmzanı Gönder, İradeni Göster” sloganıyla düzenlenen ve bir ay sürecek kampanyaya Tekirdağ ve tüm ilçelerinde start verildi.

“SAHİP OLDUĞUMUZ DEĞERLERİ İSRAF ETMEK OLACAKTIR”

Tekirdağ-Süleymanpaşa 50. Yıl Ortaokulunda, Şube yönetimi ve çok sayıda eğitimcinin katıldığı toplantı ile start verilen imza kampanyasında konuşan Eğitim-Bir-Sen Tekirdağ Şube başkanı Ferruh Topuz, öğretmenlerin, eğitimin niteliğine ve öğretmenin mesleki gelişimine hiçbir katkısı olmayacak, aksine kurumsal bütünlüğü bozacak, mesleki motivasyonu düşürecek, çalışma barışını yok edecek, iş birliğini zedeleyecek, öğretmenlik mesleğini örseleyecek performans değerlendirme sürecine tabi tutulmak istendiğini belirterek, şöyle devam etti: “Performans değerlendirme taslağının hiçbir hukuki ve kanuni dayanağı yoktur. Eğitim gibi uzun erimli, sonuçları hemen alınamayan bir süreçte, anlık veya kısa vadeli performans ölçümünün mümkün olmadığı, eğitimi bilenlerce açık bir gerçektir. Meslekleriyle ilgili konularda söz hakkı verilmeyen, politika belirlenirken tecrübesine müracaat edilmeyen, içerik, yöntem ve materyalleri seçme ve okul yönetimiyle ilgili karar süreçlerine hiçbir zaman dâhil edilmeyen, neredeyse eğitimin çeperinin kenarına sıkıştırılan öğretmenlerimizin, tüm bu yanlışların ayyuka çıktığı bir dönemde tek sorumlu ilan edilmesi anlamına gelecek performans taslağını haksız bir değerlendirme ve hukuksuz bir uygulama olarak görüyoruz. Yüz yüze bakanları karşı karşıya getirecek, not vermesi gerekeni not alana dönüştürecek, eğitimin paydaşlarını gerçek rollerinden uzaklaştıracak bir değerleme sisteminden medet ummak, sahip olduğumuz değerleri de israf etmek olacaktır.”

“BU DEĞERLENDİRME ANLAYIŞI ÜLKENİN GERÇEKLERİNDEN UZAK”

Okulların bulunduğu sosyal konumu, ekonomik imkânlarını, fiziki donanım ve altyapılarını, öğrenci profilini, ebeveynlerin statüleri arasındaki farkları dikkate almayan bir değerlendirme anlayışının ülkenin gerçeklerinden de uzak olduğunu vurgulayan Topuz, “Bu durum, eşitsizlikler içinde adalet aramaktan, yeni hak kayıplarına kapı aralamaktan, yeni çatışma alanları üretmekten başka bir işe yaramayacaktır. Eğitim sisteminin geldiği bu son noktada karar alıcıları hesaba dâhil etmeyenlerin, hatalı politika belirleyenlerin performansına odaklanmayanların, ‘biz yaptık, oldu’ anlayışını sürdürenlerin performansını öncelikle değerlendirmek daha doğru bir başlangıç olacaktır.” şeklinde konuştu.

“YASAL DÜZENLEME YAPILMASINI ACİLEN TALEP EDİYOR VE BEKLİYORUZ”

Eğitimin öznesi olan eğitimcilerin şiddetin nesnesi haline geldiğini dile getiren Topuz, şunları söyledi: “Her geçen gün artan şiddet olayları birçok eğitimciyi mağdur etmekte, eğitim camiasını hem tedirgin etmekte hem de üzmektedir. Önceden ihtimamın ve saygının odağında olan öğretmenlerimiz artık hakaretin, şiddetin ve itibarsızlaştırma sarmalının içine düşürülmüştür. Aklıselim insanlar için bu, bir mesleğin yıpranması değil, bir milletin geleceğinin yok edilmesidir. Münferit eylemler olmaktan çıkmış, gittikçe yaygınlık kazanmış, artık toplumsal bir yara hâline gelmiş bu şiddet, eğitim öğretim hizmetinin yürütülmesini olumsuz etkilemekte, eğitimcilerin verimliliğini düşürmektedir. Ayhan öğretmenlerin bir daha görevi başında öldürülmemesi, Yusuf öğretmenlerin sırtından vurulmaması, Gülhan öğretmenlerin sokakta ortasında bıçaklanmaması, Yunus öğretmenlerin zorbalarca darp edilmemesi için tüm eğitim kurumlarından sesleniyor, şiddete dur diyoruz. Bu şiddet olaylarına dur diyecek bir irade gösterilmez, şiddet uygulayan kişiler hak ettikleri cezaya çarptırılmaz ve daha ciddi, caydırıcı tedbirler alınmaz ise çok daha ağır olaylarla karşı karşıya kalabiliriz. Bu doğrultuda eğitim çalışanlarına karşı eğitim-öğretim hizmeti sunumundan kaynaklı şiddet eylemlerine yönelik cezai ve hukuki tedbirlerin alınması artık kaçınılmazdır. Eğitimciler olarak şiddet olaylarına karşı caydırıcı nitelikte yasal düzenleme yapılmasını acilen talep ediyor ve bekliyoruz.”

“ŞİDDETE DUR DİYECEK İRADEYİ GÖSTERİYORUZ”

“Eğitim-Bir-Sen olarak öğretmen performans değerlendirme taslağına hayır diyor, mesleğimizin daha fazla yıpratılmasına müsaade etmeyeceğimizi buradan haykırıyoruz” diyen Ferruh Topuz, “Türkiye genelinde performans taslağına itirazımızı tescilleyecek imzaları atıyor, şiddete dur diyecek iradeyi gösteriyoruz. 81 ilde üyelerimizin emeğiyle, tüm eğitim çalışanlarının desteğiyle yükselteceğimiz bu sese, yetkililerin sessiz kalmamasını umuyor, haksızlığa ve zorbalığa karşı sonuna kadar mücadele edeceğimizi kamuoyuyla paylaşıyoruz” ifadelerini kullandı.

Konuşmanın ardından, hazırlanan dilekçe metinleri imzalandı.

Bütün eğitim çalışanlarının katılımına açık olarak gerçekleştirilecek kampanya kapsamında toplanan dilekçeler MEB’e ve TBMM Başkanlığı’na ulaştırılacak. Habertrak/Özlem İnan