DOLAR 32,3839 % -0.12
EURO 34,6926 % -0.34
GRAM ALTIN 2.402,43 % -1,34
ÇEYREK A. 3.927,97 % -1,34
BITCOIN 61.222,94 -1.796
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 16°

“Servis ve kantin çalışanları aşı programına alınmalı”

Son Güncelleme :

26 Şubat 2021 - 12:51

Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamil Sarı, yüz yüze eğitimin sağlıklı bir şekilde başlayabilmesi için  Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bünyesinde çalışan tüm eğitim ve bilim emekçilerinin aşılanmasına bir an önce başlanmasını gerektiğini dile getirdi.

Sarı, üniversiteler de dahil olmak üzere eğitim kurumlarının tamamında görev yapan, taşeron işçilere, servis, kantin, yemekhane vb. alanlarda çalışanların aşı programına dahil edilmesinin şart olduğunu ifade etti.

“SORUNLAR HALA ÇÖZÜLMÜŞ DEĞİL”

Aşılanma konusunda eğitimcilere öncelik tanınması gerektiğini ifade eden Eğitim-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Sarı; “1 Yıla yakın süredir COVID-19 salgını hayatı, toplumsal yaşamı, kurumları ve işyerlerini pek çok alanda derinden etkiledi. Eğitim işkolu sendikası Eğitim Sen olarak bu süreçte tespit ve önerilerimizi sürekli olarak kamuoyu ile paylaştık. İlişkide oldukları kişilerle birlikte neredeyse tüm nüfus ile temas halinde olan okullar ve üniversitelerin bileşenleri, yani öğrenciler, öğretmenler ve veliler salgın nedeniyle yapılan kısıtlamalardan çok büyük ölçüde etkilendiler. “diye konuştu.

Yüz yüze eğitime geçen sınıf kademelerinde bazı sorunlar yaşandığını ifade eden Sarı; Okullar ve üniversiteler yüz yüze eğitime kapatıldı ve büyük eşitsizliklerin eşlik ettiği bir uzaktan eğitim süreci yaşandı. Buna dair sorunlar da hala büyük oranda çözülebilmiş değil. Okul öncesi eğitim kurumları ve bazı mahalle okulları, köyü bulunan illerde çoğu köy okulu yüz yüze eğitime başladı ve 1 Mart 2021’de anasınıflarının, ilkokulların ve 8. sınıflar ile 12. sınıfların mekân ve zaman açısından kademeli bir biçimde açılacağı açıklandı. Meslek liseleri uygulamalı dersleri ve Yükseköğretimde uygulamalı bölümlerin yüz yüze eğitime başlayacak olması, ayrıca okulların kademeli biçimde açılması, eksik sınavları bulunan öğrencilerin okullara çağırılması, etkileyeceği ekonomik ve sosyal alanlarla birlikte büyük bir nüfus hareketliliğine ayrıca yaya olarak ta vasıtalı olarak ta ulaşım kalabalığı ve okullarda ve çevresinde kalabalık toplanmalara yol açacaktır. Bunlara ek olarak öğrencilerin okullara gönderilmesinde sorumluluğun velilere bırakılmış olması da, öğrenci velilerini zora sokan bir durum olmuştur. “şeklinde konuştu.

“KAYGILARIMIZ ARTIYOR”

Eğitimcilerin aşı sorununu biran önce çözülmesi gerektiğini dile getiren Sarı; “COVID-19 ile mücadelede, toplum sağlığı için kitlesel ve hızlı bir aşılamanın önemi Sağlık Bakanlığınca da ifade ediliyor. Ne var ki gerek yeterli aşı temini ve gerekse aşılamada istenilen hıza erişilememesi, toplum sağlığı açısından kaygıların artmasına yol açıyor.  Eğitimsel önlemlere ek olarak Bakanlığınız uhdesinde olan aşılama yönetiminin, aşı uygulanacak grup sıralamasında ikinci aşamanın 7. Sırasında yer alan eğitim ve bilim emekçilerinin hızlı bir biçimde aşılanması hem salgının yayılımını önlemede hem de sağlıklı ve güvenli bir eğitim ortamını oluşturmada olumlu sonuçlar doğuracaktır. Bu sebeplerle ve sırasıyla; Yüz yüze eğitime başlayabilmek için, Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bünyesinde çalışan tüm eğitim ve bilim emekçilerinin aşılanmasına bir an önce başlanmasını, Yüz yüze eğitim öğretime geçilmeden meslek yüksekokulu ve üniversite öğrencilerinin aşı programına alınmasını, Üniversiteler de dahil olmak üzere eğitim kurumlarının tamamında görev yapan, taşeron işçilere, servis, kantin, yemekhane vb. alanlarda çalışanların aşı programına dahil edilmesini, EĞİTİM SEN (Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası) olarak talep ediyor, eğitim ve öğretim gibi önemli bir hizmet alanına dair alınacak kararlarda eğitim ve bilim emekçilerinin, öğrencilerin ve velilerin karar süreçlerine katılmasının gerçekçi politikalar üretilmesinde hayati önemde olduğunu bir kez daha ifade ediyoruz. “diyerek sözlerini tamamladı. Habertrak/Serhat Yeşilipek