DOLAR 32,4056 % -0.08
EURO 34,6468 % -0.52
GRAM ALTIN 2.390,63 % -1,82
ÇEYREK A. 3.908,68 % -1,83
BITCOIN 60.377,07 -4.038
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

Sorunlar kalıcı çözüm bekliyor

Son Güncelleme :

30 Aralık 2020 - 11:57

2020 yılının son günlerini yaşarken, nasıl bir eğitim öğretim yılını geride bıraktığımızı irdeleyen Eğitim Sen Tekirdağ Şube Başkanı Kamil Sarı, MEB’in uzaktan eğitim başta olmak üzere eğitim alanında yaşanan birçok soruna çözüm üretemediğine dikkat çekti.

2020 yılında sorunlara kalıcı ve yapısal çözüm üretilmediği için geride bıraktığımız bu yılın tam bir kayıp yıl olduğunu belirterek, “Uzaktan eğitime erişim en önemli sorun olarak varlığını korumaktadır” dedi.

“MEB, eğitim alanında yaşanan sorunlara 2020 yılında çözüm üretebildi mi?” sorusuna yanıt arayan Sarı, “2020 yılında da MEB sorunlara kalıcı ve yapısal çözümler üretmek yerine eğitim alanında yaşanan sorunlar çözülüyor algısı oluşturmaya dönük politikasını uygulamaya devam etti. Milli Eğitim Bakanı ve MEB bürokrasisi eğitime ayrılan kaynaktan, öğretmen atamalarına, eğitim hakkının önündeki engellerin kaldırılmasından eğitim yönetimine ve diğer pek çok farklı alana dönük kalıcı hale gelmiş sorunlara çözüm üretmek yerine bunları yok sayan yaklaşımı sürdürmeyi tercih ettiler. Salgının yarattığı olağanüstü koşullar dahi MEB’i bu algı oluşturma çabasından vazgeçiremedi. Tarlada çalışan mevsimlik tarım işçisi çocuğa kitap verip karşılığında domates alan Milli Eğitim Bakanının görüntüsü 2020 yılında hafızalarımıza kazınan fotoğraflardan biri oldu. Çocuk işçiliği ile mücadele etmek yerine çocuk işçiliğini meşru hale getiren uygulamalar ve düzenlemeler 2020 yılında da olanca hızıyla devam etti.” Şeklinde konuştu.

“MEB’İN YAPTIĞI UZAKTAN EĞİTİM DEĞİL DE ‘ACİL UZAKTAN ÖĞRETİM’”

Salgın döneminde eğitim uygulamalarında MEB’in başarılı kabul edilmeyecek kadar çok sorunu çözümsüz bıraktığına değinen Sarı, “MEB, salgın döneminde eğitim konusunda sınıfta kalmıştır. Öncelikle eğitim alanında alınan kararlar ve uygulamalarda MEB çocuğun üstün yararı, öğrencilerin ve eğitim emekçilerinin sağlığı yerine salgın koşullarında eğitimden bir başarı öyküsü çıkarmaya çalışmıştır. Gerçek sorunları bu nedenle gündemine dahi almamıştır. Planlama, kaynakların etkili kullanımı, zamanında sorunlara müdahale gibi pek çok alanda MEB 2020 yılında başarısız olmuştur. Mart ayı ile birlikte başlayan uzaktan eğitim uygulamalarında ilk aylarda yaşanan bazı aksaklıklar ‘kabul edilebilir’ olarak değerlendirilebilirdi. Ancak aradan 9 aydan fazla bir süre geçmiş olmasına rağmen halen sorun yaşanıyor olmasının veya eksiklerin bulunmasının kabul edilebilir bir tarafı yoktur. MEB, yüz yüze eğitim için hazırlanan ders içeriklerini çevrimiçi platformlara aktararak uzaktan eğitim yapmaya çalışmış ve doğal olarak bundan başarı sağlanamamıştır. Bu anlamda da MEB’in yürüttüğü faaliyetin uzaktan eğitim olarak değil de ‘acil uzaktan öğretim’ olarak adlandırılması daha doğru olacaktır.” İfadelerini kullandı.

“UZAKTAN EĞİTİM TAM BİR SORUNLAR YUMAĞIDIR”

Uzaktan eğitimin zorunlu olduğu 2020 yılında ise 6 milyona yakın öğrencinin uzaktan eğitime erişemediğine vurgu yaparak sözlerini şöyle noktaladı: “Milli Eğitim Bakanının söylediğinin aksine uzaktan eğitim tam bir sorunlar yumağıdır. 2020 yılı bu anlamda tam bir kayıp yıl olmuştur. Uzaktan eğitime erişim en önemli sorun olarak varlığını korumaktadır. 6 milyona yakın öğrencinin uzaktan eğitime erişemediği, erişenlerin ise % 64’ünün cep telefonundan bu eğitime eriştiği bir ortamda sorun yok denilemez. Tam tersi büyük bir sorunla karşı karşıya olduğumuzun kabul edilmesi gerekmektedir. Erişimle birlikte uzaktan eğitimin bir öğretim tasarımı üzerine inşa edilmemiş olması, ölçme değerlendirme, katılım ve süreklilik gibi sorunlarla birlikte değerlendirildiğinde uzaktan eğitimden anlamlı bir fayda sağlandığını ifade etmek güçtür.”

Habertrak/Özlem İnan