DOLAR 32,3766 % -0.33
EURO 34,7159 % -0.3
GRAM ALTIN 2.393,74 % -1,20
ÇEYREK A. 3.913,77 % -1,20
BITCOIN 57.669,51 0.575
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

TÜM TRAKYA’YA ÖRNEK PROJE

Son Güncelleme :

14 Eylül 2020 - 13:36

Süleymanpaşa Belediyesi tarafından vatandaşlardan gelen talepleri daha hızlı çözebilmek amacıyla kurulan AK Çözüm Merkezi açıldı. AK Çözüm Merkezi ile vatandaşlar taleplerini telefon, internet ve bankolar aracılığı ile doğrudan iletebilecekler.

Açılışta konuşan Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel, takip edilebilir bir sistem kurduklarını belirterek; “Bürokrasinin azaldığı ve takip edilebilir bir sistem kurduk. Takip edilebilirlik, bilgiye ve sonuca çabuk ulaşılabilen bir sistem kurmaya çalışıyoruz. AK Çözüm Merkezi bütün Trakya’ya örnek olacak. “diye konuştu.

7/24 HİZMET VERECEK

AK Çözüm Merkezi’nin halkla belediye arasında teknolojinin imkanlarından yaralanan bir köprü olduğunu söyleyen Süleymanpaşa Belediye Başkanı Cüneyt Yüksel; “Yaklaşık altı aydır Süleymanpaşa Belediyesi’ne akılda kalıcı olsun diye  259 59 59 nolu numara aldık. 0 800’lü bir numaramız vardı. 0 800’lü hatlar genelde reklamla ilgili aramalar olduğu için vatandaşla aramızda bir bilgi kopukluğu oluyordu. 0 282 259 59 59 nolu hattı devreye soktuktan sonra son altı aydır Süleymanpaşa Belediyesi’ne gelen tüm talepleri başlıklar altında topluyoruz. Fen İşleri’nden Temizlik v.b kadar tüm birimlere yaklaşık 200 kalem talep ve şikayet belirledik. Bu talep ve şikayet belirlendikten sonra şehrin en önemli sorunu belediye hizmetlerinde talebimizi bildirdiğimizde geri dönüşü maalesef almakta zorluk yaşıyorduk. AK Çözüm Merkezi’nin asli görevi vatandaşla belediye arasında köprü görevi oluşturmak. Süleymanpaşa Belediyesi’ni bin kişilik bir fabrika olarak düşünün. Birçok müdürlüğün faaliyet gösterdiği, birçok insanın çalıştığı bir yer ama maalesef vatandaş taleplerinin ne kadarının hangi süreç içerisinde karşılandığını takip edemiyorduk. İşte bu sistem artık bir talep veya şikayet geldiğinde müdürlüklerimize bunları paylaştırdık. Talep ve şikayetlerin her birine belirli bir çözüm süresi verdik. 24 saat süre içerisinde eğer ki bir birim gelen talebi verdikleri süre içerisinde çözmüyorlarsa benim ekranıma düşüyor. Vatandaşlardan günde yaklaşık 350 talep alıyoruz. Kırmızı ve yeşil renk olarak talepleri görebiliyoruz. Kırmızıya düştüğü an neden böyle olduğunu takip edeceğimiz bir sistem. Yeşile döndüğü anda talepte bulunduğunuz sıkıntı giderildi, farklı bir talebiniz var mı? diye de bilgi verilebileceği bir sistem. Burası 7/24 hizmet verecek mesai saatleri içerisinde. Mesai saatleri haricinde 24 saat esaslı çalışan bir santralimiz var. Daha hızlı işleyiş, bürokrasinin azaldığı ve takip edildiği bir sistem kurduk. Ay başı itibarıyla tam manasıyla bu sistem oturmuş olacak. Takip edilebilirlik, bilgiye ve sonuca çabuk ulaşılabilen bir sistem kurmaya çalışıyoruz. AK Çözüm Merkezi bütün Trakya’ya örnek olacak.” dedi.

İŞKUR İLE ENTEGRE OLACAK

AK Çözüm merkezinde aynı zamanda iş arayanlar için de veri tabanı oluşturulacağını söyleyen Başkan Yüksel; “Bünyesinde İnsan Kaynakları birimi var. Vatandaşlardan belediyeye çok sayıda iş talebi geliyor. İŞKUR ile ortaklaşa yürütebileceğimiz, elimizdeki taleplere göre bir veri tabanı oluşturabileceğimiz sistem kuruyoruz.” diyerek sözlerini tamamladı. Başkan Yüksel’in açıklamasının ardından Süleymanpaşa Kaymakamı Harun Kaya ve AK Parti Tekirdağ Milletvekili Mustafa Yel açılış konuşmalarını gerçekleştirdiler. Açılış kurdelesinin kesilmesiyle AK Çözüm Merkezi hizmete girdi. Habertrak/Serhat Yeşiilpek