DOLAR 32,5659 % 0.02
EURO 34,8961 % 0.03
GRAM ALTIN 2.427,51 % -0,11
ÇEYREK A. 3.968,98 % -0,11
BITCOIN 64.035,32 -3.579
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 18°

VAH BENİM ÇİFTÇİM VAH

Son Güncelleme :

23 Temmuz 2018 - 11:06

“Doktar” diye bir firma, çiftçilerin analizi üzerine araştırma yapıyor.

Sonuçlar oldukça vahim!

Araştırmanın adı: ‘‘Çiftçinin Nabzı Araştırması’’

Araştırmada özetle en önemli bulgu olarak,” çiftçinin maliyet analizi, sigorta yaptırma gibi finansal yetkinliklerinin ve yetiştiricilikte modern ziraat tekniklerini uygulama alışkanlığının zayıf olduğu, bunlara bağlı olarak gelirlerinin giderek düştüğü ve işine yatırım yapamadığı “ortaya çıktı.

Doktar’ın bu sene ilk defa gerçekleştirdiği Çiftçinin Nabzı Araştırması’nda;, Türk zirai üreticisinin yetiştiricilik alışkanlıklarını, gelir değişimini, finansman ve maliyet hesabı uygulamalarını, ürün satış tercihlerini, zirai bilgilerini, yaşama ve teknolojiye karşı bakışlarını, en önemli sorunlarını ve marka tercihlerini ortaya koyarak sektöre yol göstermeyi amaçladı..

Sonuçlar ana başlıklar olarak şöyle gerçekleşti…

-Çiftçilerin yarısından çoğu maliyet hesabı tutmamakta, vade kullananların yarısı ödediği faizi bilmemektedir.

-Lisanslı depoculuk çiftçi tarafından bilinmiyor; ürünü tüccara, hasatta, ucuza satıyor

-Yetiştiricilik alışkanlıkları açısından modern ve bilgiye dayalı teknikleri uygulama oranları çok düşük kalmakta; en iyi uygulamalar Çukurova ve Akdeniz’de yapılmakta

Finansal ve yetiştiriclik yetkinlikleri gelişmeyen çiftçinin geliri düşüyor, tarlasına yatırım yapamıyor.

Türk çiftçisi toprağına bağlı ancak para kazanamıyor, işinden gururlu ancak üreticiye saygı duyulmadığını düşünüyor

Üreticinin medya ve teknoloji kullanımı alışkanlıkları incelendi; en çok izlediği kanallar, girdiği siteler ve uygulamalar belirlendi

Çiftçimiz çok zor durumda ama araştırma sonuçlarına göre, yaptıkları işten gurur duyuyorlar.

Daha ne olsun?