WEB TV

HaberTrak – Tekirdağ Haber – Tekirdağ Son Dakika
Uzman Diyetisyen Bahadır İnce

STRESİ AZALTMAYA YARDIMCI GIDALAR

STRESİ AZALTMAYA YARDIMCI GIDALAR
Bu haber 19 Eylül 2020 - 14:21 'de eklendi ve kez görüntülendi.

Son dönemlerde teknolojinin hayatımızda yer almasının bize sağladığı kolaylıkların yanı sıra bir de stres faktörü var. Zamana karşı yarış halinde ilerleyen günlük iş, sosyal ve ev yaşamının telaşında zaman zaman stresi, kaygıyı da taşıyabiliyoruz. Önlenemeyen kronik stres fiziksel ve duygusal sağlığınızı ciddi şekilde olumsuz etkileyebilir. Kalp hastalığı ve depresyon gibi hastalıklara yakalanma riskinizi artırabilir.

Fiziksel aktiviteler, yoga, nefes egzersizlerinin yanında sağlıklı besinler ile stresi azaltmak mümkün.

Stresi Azaltan Besinler:

 1.Matcha Çayı

Güçlü antioksidan, stresi giderici özelliklere sahip protein olmayan bir amino asit olan L-theanine açısından zengin olan matcha diğer yeşil çay türlerinden daha iyi bir kaynaktır, çünkü gölgede yetiştirilen yeşil çay yapraklarından yapılır.

2.Koyu Yeşil Yapraklı Sebzeler

Bol antioksidan ve lif içerikli koyu sebzeler anksiyete, stresi, kabızlık gibi olumsuz faktörleri azaltır.

3.Tatlı Patates

Tatlı patates gibi besin değeri bakımından zengin karbonhidrat kaynaklarını tüketmek, stres hormonu kortizol düzeylerinin düşmesine yardımcı olabilir.

Tatlı patates , mükemmel bir karbonhidrat seçimi olup C vitamini ve potasyum gibi stresi azaltan besin ögeleri içerir.

4.Enginar

Enginar, inanılmaz derecede konsantre bir lif kaynağıdır ve özellikle bağırsaklardaki dost bakterileri besleyen bir tür lif olan prebiyotikler açısından zengindir.

Enginar ayrıca potasyum, magnezyum ve C ve K vitaminleri bakımından yüksektir, bunların hepsi sağlıklı bir stres tepkisi için gereklidir.

5. Yumurta

Etkileyici besin profilleri nedeniyle yumurtalara genellikle doğanın multivitamin denir. Bütün yumurtalar sağlıklı bir stres tepkisi için gerekli olan vitaminler, mineraller, amino asitler ve antioksidanlarla doludur.

Sadece birkaç gıdada büyük miktarlarda bulunan bir besin olan kolin bakımından zengindir. Kolinin beyin sağlığında önemli bir rol oynadığı ve strese karşı koruyabildiği gösterilmiştir.

6. Yaban Mersini

Bu meyveler güçlü anti-enflamatuar ve nöroprotektif etkilere sahip flavonoid antioksidanlar bakımından zengindir. Strese bağlı iltihaplanmayı azaltmaya ve strese bağlı hücresel hasara karşı koruma sağlayabilirler.

Birçok çalışma, yaban mersini gibi flavonoid açısından zengin yiyecekler tüketmenin depresyona karşı koruyabileceğini stresi azaltabileceğini göstermiştir.

7. Sarımsak

Sarımsak, glutatyon seviyelerini artırmaya yardımcı olan kükürt bileşiklerinde yüksektir. Bu antioksidan, vücudunuzun stresi yönetmesini sağlar.

8.Yağlı Balıklar

Uskumru, ringa balığı, somon ve sardalya gibi yağlı balıklar, stres düzeylerini azaltmaya ve ruh halini iyileştirmeye yardımcı olduğu gösterilen omega-3 yağları ve D vitamini bakımından zengindir.

9.Brokoli

Brokoli gibi turpgiller, depresif belirtilerle mücadele ettiği kanıtlanmış magnezyum, C vitamini ve folat dahil olmak üzere bazı besinlerin en konsantre gıda kaynaklarından bazılarıdır. Brokoli ayrıca nöroprotektif özelliklere sahip olan ve sakinleştirici ve antidepresan etkiler sunabilen bir kükürt bileşiği olan sülforafan açısından da zengindir.

 

 

POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER