DOLAR 32,2701 % 0.08
EURO 34,7459 % -0.14
GRAM ALTIN 2.399,55 % -0,40
ÇEYREK A. 3.923,27 % -0,40
BITCOIN 63.123,30 0.013
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 16°

“Oku oturduğun yerde” dönemine tepki

Son Güncelleme :

07 Kasım 2017 - 14:37

TEOG’un ardından liselere geçişte yeni dönem başladı. Yeni sistemde öğrenciler adreslerine en yakın okullara yerleştirilecek.  Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren, “Hiçbir öğrenci istemediği okula gitmeyecek” açıklaması gerçeklikten uzak bir vaattir diyerek yeni sisteme tepki gösterdi.

Milli Eğitim Bakanlığı’nın geçtiğimiz günlerde açıkladığı yeni eğitim sistemine göre öğrenciler liselere geçişte adreslerine en yakın okullara yerleştirilecek. Konuyla ilgili açıklamayı da Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz yaptı. Yılmaz yaptığı açıklamada : “TEOG’un yerine, böyle çocuğu stresi kaldıracak, basit, kolay anlaşılır bir sistem getirelim istedik. Bizim sistemimiz şu: Eğitim Bölgesi ve Sınavsız Mahalli Yerleştirme Sistemi’ni getirdik. Bu sistemde veli ve öğrencimiz, adresine en yakın okuluna yerleştirilecek.” dedi. Yeni sisteme Eğitim İş’ten tepki geldi. Eğitim İş Tekirdağ Şubesi Başkanı Hüseyin Eren, hem Stratejik Planı hem de yeni sistemi eleştirdi.

 “NİTELİKLİ VE NİTELİKSİZ OKUL KAVRAMI ORTAYA ÇIKTI”

Hazırlanan stratejik planın bilgi ve görüş alınmadan hazırlandığını belirten Eren, yeni sistemin nitelikli ve niteliksiz olmak okul kavramlarını ortaya çıkardığını dile getirdi. Eren: “ Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 yılları Stratejik Planı için yazılı görüş alınması, anket uygulaması, yüz yüze görüşmeler aracılıyla 179 üniversite, 72 eğitim fakültesi, 238 sivil toplum kuruluşu, 140 gazeteci ve köşe yazarı, yaklaşık 35 bin iç paydaş, 36 bin dış paydaş sürece dâhil edilmiş ayrıca 1500 kişinin katıldığı 5 çalıştay düzenlemiştir. İşte hazırlanan bu stratejik planın içi dışı kapağı dâhil hiç bir yerinde bulunmayan bu sistem nereden çıktı? Bu sistemin ortaya koyulmasında, 2015-2019 yılları stratejik planını hazırlayan veya çalışmalara bir şekilde dâhil edilen kaç kişinin bilgi ve görüşüne başvurulmuştur?

Eğitim sisteminin hedefi ülkenin çocuklarını topyekûn eğitmek olmalıyken, yeni sistem karşımıza nitelikli ve niteliksiz okul kavramını çıkarmıştır. Buradan yola çıkarak bakanlık neden nitelikli okullar varken neden niteliksiz okula ihtiyaç duyar? Neden hedef tüm okulları nitelikli veya daha üst donanımlı okullar haline getirmek değil? Sorun yeterli sayıda ve yeterli donanıma sahip olmayan okuldur. Fatih projesinin sonuçları daha kamuoyu ile paylaşılmış değil. Sorunlar çözülmeden öğrenci ve veliye bambaşka sorunlar sunulmuştur” diye konuştu.

“EĞİTİM MACERADAN MACERAYA SÜRÜKLENEMEZ”

Yeni sistemin bireylerin eğitim taleplerini karşılama amacı olmadığını dile getiren Eren, yeni sisteme karar verenlere şu soruları yöneltti:”Hiçbir öğrenci istemediği okula gitmeyecek” açıklaması gerçeklikten uzak bir vaattir. Yeni sistemin bireylerin artan ve çeşitlenen eğitim taleplerini karşılamak amacı yoktur. Yetişen genç nüfusun değişen koşullara uyum sağlayarak ülkemizin küresel rekabette yerini alması için eğitim ve öğretimin hayati önemi vardır. Maceradan maceraya sürüklenemez.

Toplumun devletten beklentilerini karşılamaya dönük bir uygulama olmadığı gibi vatandaş memnuniyeti odaklı da değildir. Şimdi bazı soruları bu sisteme karar verenlere sormak istiyorum. Bu kişi kesinlikle Milli Eğitim Bakanımız değildir çünkü konuya hâkim değil, yaptığı tek şey elindeki kâğıdı okumaktır.

Kim karar verdiyse;

Nitelikli okullar hangileri? Fen veya Sosyal Bilimler Liseleri mi, İmam Hatip Liseleri mi, Meslek Liseleri mi yoksa Anadolu liseleri mi?

Farz edelim ki nitelikli liseler Fen Liseleri olsun o zaman öğrenci adresine yakın olan ama alan olarak gitmek istemediği bir alana sırf adresine yakın diye gitmek zorunda mı, gitmek istemezse başka bir meslek lisesine gitme hakkı var mı?

Adrese dayalı olan bu liselerin kontenjanı neye göre belirlenecek, Bu niteliksiz liselere kontenjandan fazla bir başvuru olursa yerleşme nasıl yapılacak eğer bu yerleşme ortaokul diploma puanına göre yapılırsa her ortaokul öğrencisinin iyi liseye yerleşmesi için nasıl bir yol izleyecek

Son zamanlarda literatürümüze giren proje okulları nitelikli mi niteliksiz mi olacak?

Bütün liseler Anadolu Lisesi olduğu için bunların hepsi nitelikli Lise mi?

Köy ve beldelerden gelen öğrenciler hangi Anadolu Lisesi, meslek lisesi veya imam hatip lisesine gidecek?

Nitelikli liselere girmek için yapılacak sınava bütün öğrenciler girecek mi?  En önemlisi ise adrese dayalı olarak öğrencileri gitmek istemedikleri bir okul veya alana göndererek dolaylı olarak hem bu öğrencinin eğitim hakkını engelleyip hem de fırsat eşitliğini ortadan kaldırmıyor muyuz?

Öğrencisi istediği okula gidemeyen Veli maddi durumu uygunsa öğrencisini özel okula gönderecek peki maddi durumu uygun olmayan Velinin çocuğu istemediği bir alan veya lise mi okumak zorunda kalacak? Son olarak da sevgili velilere; arabaların renkli filmlerine gösterdiğiniz ilgi ve tepkiyi eğitime gösterseniz bu sorunlar çözülür. Var mısınız? Habertrak/Hülya Ural-Özel