DOLAR 32,4504 % -0.15
EURO 34,8290 % -0.66
GRAM ALTIN 2.438,67 % 0,10
ÇEYREK A. 3.987,23 % 0,10
BITCOIN 63.450,72 0.872
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 16°

“Türkiye’de her çocuk nitelikli eğitim alamıyor”

Son Güncelleme :

26 Temmuz 2020 - 17:57

Eğitim-İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren, 4+4+4 sisteminin eğitime birçok sakınca kazandırdığını işaret ederek, “Türkiye’de %5,7’nin bilimsel ve nitelikli eğitime kavuştuğu bugün geniş halk kitlesinin çocukları sadece oyalanıyor.” Değerlendirmesinde bulundu.

“4+4+4 sistemi Türk halkına dayatıldığı zaman birçok sakıncalarından söz edildi. Çocuk gelinlerden, nitelik düşmesinden, eğitimin dinselleşmesinden, bilimsellikten uzak olmasından vs… Daha önce bir rapor da hazırlamıştık. Raporumuzdaki öngörülerin isabeti çok iyi olduğu bugün görülüyor. Ben sadece eğitim sisteminin nasıl yok edildiği, hafifletilmiş programla çocukların sadece oyalandığını vurgulamak istiyorum. Türkiye’de %5,7’nin bilimsel ve nitelikli eğitime kavuştuğu bugün geniş halk kitlesinin çocukları sadece oyalanıyor. Çarpıcı olan oyalanan halkın oylarıyla tüm bunları hayata geçiriyor siyasî iktidar.” İfadelerini kaydetti.

“DİPLOMALAR ARTIK ANLAMSIZLAŞTI…”

Ortaya koyulan raporda artık sertifikaların, diplomanın önüne geçtiğini belirttiklerini kaydeden Eren, sözlerini şöyle noktaladı: “Raporda da iddia etmiştik bugün artık yaşadığımız bir durum da sertifikanın diplomanın önüne geçmesidir. Diplomalar anlamsızlaşmıştır çünkü diploma almak için okutulan programlar hafifletilmiş, meziyet kazandıran programlar sertifika karşılığı parayla satılır duruma gelmiştir. Sermayenin eğitimden para kazanmasının yolu açılmıştır. Şimdi sıkı durun. LGS veya Üniversite sınav sonucu rapor halinde hangi kuruma veriliyor söyleyeyim. Dünya Ticaret Örgütüne… Ne iş yapar bu örgüt? Sermayeye para kazanmanın yollarını araştırır. Raporlar hazırlar… Son olarak şunu ifade edeyim ki uluslararası sermaye ile tarikatlar bu programda buluşmuşlardır. Parası olana nitelikli eğitimi sermaye vererek para kazanmakta, tarikatlar da geniş halk kitlelerine dinsel eğitimi vererek varlıklarını ve iktidarlarını sürdürmektedir.”