DOLAR 32,2053 % -0.22
EURO 35,1156 % -0.22
GRAM ALTIN 2.500,70 % 1,40
ÇEYREK A. 4.088,64 % 1,40
BITCOIN 66.819,68 -0.083
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

GERÇEKLİK PAYI

Son Güncelleme :

27 Ocak 2020 - 10:58

[responsivevoice_button voice=”Turkish Female” buttontext=”Oku”]

Günümüz de habercilik işi zor durumda.

Gerçekliğini araştırmadan bir tas çorba parasına bu işi yapanlar doldu.

Güvenilir ve tanınmış haber kaynaklarının haberlerini saptırmak isteyen minik medyacıklar türedi.

Herkes kendi haberini yaptırır konuma geldi.

Kurumlar zaten uzun zamandır bu işi kendi bünyelerinde oluşturdukları birimlere yaptırıyorlar.

Bunların haberlerini de çok sayıda basın kuruluşu kullanır.

Ancak şimdiler de bunlara ek olarak iki günlük medya organları türediler.

*****

Yayınlanan bir haberin muhatabı olan kişi ya da işletme haberin etkisini azaltmak için karşı haberler yayımlatır oldular.

Habercilik işini tamamıyla algı yönetimi haline getirmeye çalışanlar var.

Bilindik güvenilir bir gazetenin yaptığı haberin etkisini azaltmak için ortaya çıkan mini medya kuruluşları türedi.

Bunlar ücret karşılığında her türden uydurma başlıklar atarak spekülatif habercilik yapar oldular.

İşini doğru yapanlarda bu tarz medyacıkların içinde harcanır haldeler.

*****

Az biraz parası olan kişi ufak bir yatırımla kendi medyasını kurabilir duruma geldi.

Kendi hakkında yapılan haberlere hukuksal anlamda cevap veremeyince haber yapan kuruluşu karalama yoluna gider oldular.

İnsanlar üzerinde çok etki sağladıkları söylenemez.

Ancak mini medyaların içine yıllardır gazetecilik yapmış kişilerin de dâhil olmaları işin çok acı noktalara taşındığını gösteriyor.

Eskiden bir haber yapılırdı.

Haberin muhatabı kişi yazılı bir metinle haberde konu edilen ilgili kısmı yanıtlardı.

Tekzip yayınlatmak diye bir şey vardı.

Şimdiler de işler değişti.

Artık tekzip niteliği taşıyan yazılar pek yazılmıyor.

Onun yerine kendisinin ipliğini pazara çıkaran medya kuruluşunu yalanlamak için ücret karşılığında haberler yaptırılıyor.

İşin en acı kısmı da buna ön ayak olan kişilerin alaylı ya da mektepli olarak bu işin içinden gelmiş olmalarıdır.

Gerçi bu kişilerin isimleri artık ezberlendi.

Herkesçe biliniyorlar.

Yaptıkları işler değersizleşti.

İtibarsızlar.

Ancak halen mesleği de çok zora soktukları ortadadır.

*****

Bu iş ne olur?

Nereye kadar böyle gider?

İnanın şimdiden bunu kestirmek çok zor.

Ancak gelecek günlerde bu tip mini medyalarla çok uğraşacağımıza eminim.

İşin özeti; “Medya kuruluşları ekonomik anlamda bağımsız olamadığı sürece parayı veren düdüğü çalmaya devam eder.”

Saygılar…