DOLAR 32,2742 % -0.01
EURO 35,0979 % 0.02
GRAM ALTIN 2.476,97 % 0,44
ÇEYREK A. 4.049,85 % 0,44
BITCOIN 66.136,80 0.176
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

EĞİTİMDE ÇILDIRTAN PROJE

Son Güncelleme :

22 Aralık 2018 - 10:59

Merkezine sınavı değil; çocukları koyan bir eğitim sistemi şart

Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren, Milli Eğitim Bakanlığı’nın LGS raporuna göre özel okullar ile devlet okulları arasındaki eşitsizliğin açıkça ortaya koyulduğuna dikkat çekerek bunun sonucu olarak devlet okulundan gelenlerin sınav ortalamasının 339 puan, özelden mezunların ise 380 puan olarak gerçekleştiğini söyledi. Eren, bunun sonucu olarak da devletten mezunların büyük bölümünün imam hatip liselerine ya da meslek liselerine, özelden gelenlerin ise fen ve Anadolu liselerine yerleştiğini ifade etti.

“EĞİTİM SİSTEMİMİZ İMAM HATİPLEŞTİRME PROJESİ”

Bu durumun LGS’nin kaldırılmasına ve eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması yolunda adımlar atılması gerektiğine işaret eden Eren, “bu sistemle öğrencilerin istemedikleri okullara yerleştirileceği, birçok ailenin çocuklarını istemedikleri halde imam hatip lisesi, özel okul ya da açık liselere göndermek zorunda kalacağı yönündeki kaygılarımız ne yazık ki haklı çıkmıştır. Bu değişikliğin uzun vadede eğitim sistemimizi tümden özelleştirme ve imam hatipleştirme projesinin bir adımı olduğu ortadır.” diye konuştu.

“ÖĞRENCİLERİN YÜZDE 28,99’U MATEMATİK TESTİNDEKİ SORULARI BOŞ BIRAKTI”

Çokça eleştirdikleri TEOG’un kaldırılmasında da, LGS sistemi kurulurken de amacın; öğrencilerin nitelikli eğitim alması, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanmasının değil; her türlü dayatmaya, her türlü teşviğe hatta bilimsellikten uzak bir şekilde tabelalarına “Fen/Sosyal Bilimler programı uygulayan” ibarelerinin eklendiği ‘imam hatipleri’ doldurmak olduğunun tescillendiğinin de altını çizen Eren, şu değerlendirmelerde bulundu: “Rapora göre özellikle Matematik ve Fen Bilgisi testindeki soruları doğru yanıtlamakta zorluk çeken öğrenciler, bu iki alandaki 40 sorudan yalnızca 20’sini doğru yanıtladı. Öğrenciler en çok yüzde 28,99 oran ile matematik testindeki soruları boş bıraktı. Matematiği yüzde 6,25 oran ile fen bilimleri testi, yüzde 4,42 oran ile yabancı dil testi izledi.

“ÇOCUKLARIMIZIN HAYALLERİ YOK SAYILIYOR”

“Açıklanan bu rakamlara bakıldığında, MEB’in LGS’yi derhal kaldırması, eğitimde fırsat eşitliğini bir an önce sağlaması gerekmektedir.” Sözleriyle Bakanlığı uyaran Eğitim İş Tekirdağ Şube Başkanı Hüseyin Eren, “Ancak yapılan hatalardan hiçbir zaman ders almayan; çocuklarımızın geleceğini yakından ilgilendiren, onların emeklerini ve hayallerini yok sayan MEB, LGS’nin devam edeceğini açıkladı.” diyerek tepki gösterdi.

EĞİTİM-İŞ OLARAK TEKRAR VURGULUYORUZ:

Sınav merkezli bir eğitim sisteminin, özellikle yaşları küçük çocuklarımız için doğru olmadığını da savunan Eren, “Sınavların, ortaokul çağındaki çocuklar için bu kadar önemli hale getirilmesi, pedagojik olarak yanlıştır. Üstelik o yaştaki çocukların başarılarını ölçme ve değerlendirmeye dair sınav yapmaktan başka metotlar da vardır. Daha önce de defalarca dile getirdiğimiz gibi merkezine sınavı değil; insanı, çocukları koyan bir eğitim sistemi şarttır. Eğitim-İş olarak MEB’e sesleniyoruz:

LGS’yi getirirken de hiçbir ilerici eğitim sendikasından görüş kabul etmemiş ve hatta itirazlara karşı LGS’yi amansızca savunmuştunuz. Kulağınızı kapattığınız bu aralıkta milyonlarca veli ve öğrenci perişan oldu. Milli Eğitim Bakanlığı LGS’yi kaldırmalı, fırsat ve imkan eşitliğine dayalı sınavsız bir geçiş öngören modele geçmelidir. Bunun da yolu okullar arasındaki farklılıkları ortadan kaldırmaktan, imam hatip dayatmasından, laik ve bilimsel eğitimin hakim kılınmasından geçmektedir.” Görüşlerine yer verdi.

Habertrak/Özlem İnan