DOLAR 32,8345 % 1.01
EURO 35,3594 % 1.02
GRAM ALTIN 2.470,57 % 1,56
ÇEYREK A. 4.039,38 % 1,56
BITCOIN 65.949,09 1.284
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava

SEÇMENLERİ ETKİLEMEK

Son Güncelleme :

04 Mart 2024 - 16:43

SEÇMENLERİ ETKİLEMEK

 

 

ÇEVRİMİÇİ HIZLI ARKADAŞ BULMA TOPLANTILARI

 

sitesinde Politik Teknoloji editörü Renata Mogildea, 13 Şubat 2024 tarihinde  çıkan yazısında adaylara, seçmenlerin kalbini kazanmak için bazı ipuçları veriyor.

“14 Şubat Sevgililer” günü öncesi yayınlanan makalede, yazar, seçmenlerle adayın ilişkisini romantik bir sürecin başlaması gibi ele alıyor.

Gazeteci, işletmeci ve data analiz uzmanı olan Renata Mogildea, Romanya’lı, Berlin’de yaşıyor,  Erasmus Programı ile 2019-20 yıllarında İstanbul Üniversitesinde bulunmuş, temel seviyede Türkçe biliyor.

Yazısı şöyle başlıyor:

“Seçim piyasasında siyasi aday olarak öne çıkmak, çevrimiçi hızlı arkadaş bulma uygulamalarına benzer beceriler gerektirir. Şiddetli rekabetin ve kamuoyunun bölünmüş ilgisinin ortasında, gelecek vaat eden liderlerin, diğerlerinden ayrılan bir kimlik oluşturmaları ve seçmenlerin kalplerini ve akıllarını ele geçirecek kadar güçlü bir mesaj iletmeleri gerekiyor.

Kendinizi politik mücadelede nasıl farklı göstereceğinizi mi merak ediyorsunuz? Önde gelen flört platformlarından, kadın tavlama ustalarından ve ilişki gurularından dersler alarak, seçmenlerin onayını nasıl kazanacağınıza dair bazı alışılmadık tavsiyeler sunuyoruz.”

Türkiye’de yapıldığını duymadım ama yabancı ülkelerde arkadaş bulmak için “Hızlı Arkadaş Bulma” toplantıları organize edilir.

Bu toplantılar yüz yüze veya çevrimiçi yapılabiliyor.

Yaş gruplarına göre katılanlar, birbiriyle karşılıklı 3-5 dakika konuşabiliyor, anlaşırlarsa daha ileri ilişkilere gidebiliyor.

Yazar, siyasetçilere, bu toplantılarda, karşısına çıkan kişiyi, 3-5 dakika içinde etkileyip, buluşmaya ve sürekli bir ilişkiye ikna etmeye çalışanların taktiklerini öneriyor.

 

HEDEF KİTLENİZİ BELİRLEYİN

 

1-Hedef kitlenizin belirleyin

Flört uygulamalarında herkesin sizi sevmesini beklemek nasıl gerçekçi değilse, seçmenlerin hepsinin ilgisini çekmek de aynı derecede gerçekçi değildir.

İşin püf noktası, hedef kitlenizi tanımak ve anlamlı bağlantılar bulma şansınızı artırmak için kendinizi stratejik olarak pazarlamaktır.

2- İki tarafın uyum içinde olması gerekir

Başarının özü seçicilikte yatmaktadır.

Bu  yaklaşım sayesinde, kişiselleştirilmiş bir dil kullanma ve potansiyel “seçmenler” ile “seçmen olmayanlar” arasında ayrım yapma becerisi kazanırsınız.

Destekçi olmayan kişilerle zaman kaybetmekten kaçının.

Bunun yerine kararsız seçmenleri etkileme çabalarına odaklanın.

Sizin lehinize olmadığı açıkça görülen birini ikna etme gibi nafile bir görevden uzak durarak değerli zamanınızdan tasarruf edin.

3-İlk izlenim önemlidir

Flört etmede olduğu gibi, ilk kararlar genellikle görsel izlenimlere dayanır.

Görünüşe yapılan vurgu yüzeysel görünse de oy vermenin ardındaki psikoloji, profilinize ilk bakışın etkisine önemli ölçüde bağlıdır.

Düzgün veya çekici bir görünümün ötesinde, özgün görünmek önemlidir.

Tanıtım çalışmalarında, kişiliğinizin insani yönünü gösteren görselleri tercih edin.

İyi seçilmiş, jilet gibi bir kıyafet gücü yansıtabilirken, standart bir vesikalık fotoğrafın donukluğundan uzak durmak da aynı derecede önemlidir.

Bunun yerine hobilerinizi, tutkularınızı veya toplum içindeki anlamlı etkileşimlerinizi sergileyerek dinamik senaryolarda kendinizi pazarlamayı düşünün.

Resimlerinizi yalnızca kişisel tarzınızı değil, aynı zamanda olumlu değişim yaratmadaki aktif rolünüzü de yansıtmak için kullanın.

 

AMAÇ RANDEVUYA ÇIKARMAK

 

4-Etkileyici bir biyografi nasıl oluşturulur?

Olumlu bir biyografinin potansiyel flört arkadaşlarını çekmesi gibi, olumlu bir kampanya da seçmenlerde yankı uyandırır. Sadece rakiplerinizi eleştirmek yerine platformunuzun güçlü yönlerini ve daha iyi bir gelecek vizyonunu vurgulayın. Profilinizi oluştururken politik kişiliğinizi sergilemeniz çok önemlidir. Seçmenlerin vizyonunuzla bağlantı kurmasını sağlayarak değerlerinizi, duruşlarınızı ve hedeflerinizi açıkça tanımlayın.

Siyasi geçmişinizden bahsetmek, ilgi alanlarınızı ve faaliyetlerinizi sergilemeye benzer. Neden erkek arkadaş-kız arkadaş/lider olduğunuzu düşünün ve bunu kanıtlayın. Seçmenler, hem yeteneğinizi hem de kararlılığınızı gösteren başarılarınızı görmek için sabırsızlanıyor. Sizi seçmeleri için onlara iyi bir neden verin. Kalabalığın arasından sıyrılın ve masaya ne getirdiğinizi gösterin

5-Onlardan randevu koparmak

Tanışma uygulamasında bir arkadaş buldunuz. Yolculuk burada bitmiyor. Buluşma tarihini güvence altına almak (veya bu bağlamda onların oylarını almak), potansiyel diğer adayların arasında  öne çıkmayı gerektirir. Şimdi konuşma becerilerinizi göstermenin zamanı geldi.

Yaratıcı bir açılış cümlesiyle işleri başlatın. Ve potansiyel seçmeninizin sizinle sohbet başlatmasını kolaylaştırın.

Diyalog sırasında önemsediğinizi gösterin. Seçmenlerinizi dikkatle dinleyin ve kendinizi onların yerine koyun. Endişelerini belirleyin ve ihtiyaçlarını önceliklendirin. Onlar için önemli olan konulara karşı ilgili ve saygılı olun. Bir randevunun dinamikleri gibi, insanlar da kendilerine güvenlik hissi veren birini ararlar. Endişelerini doğrudan ele alın ve somut çözümler sunun.

6- Biraz oluruna bırakın

Flörtün karmaşık dünyasında bir altın kural daha var: Çok fazla çabalamaktan kaçının. Anahtar, aşırı istekli görünmemek, ancak hedef kitlenize kendileriyle alakalı değerli içerik sunmaktır. Doğru yaklaşımı kullanmak, ideal seçmenlerinizin zahmetsizce katılımını ve ilgisini çekmenizi sağlar.