DOLAR 32,4333 % 0.14
EURO 35,2944 % 0.24
GRAM ALTIN 2.528,17 % 1,10
ÇEYREK A. 4.133,56 % 1,10
BITCOIN 66.670,89 -0.613
ÜYE PANELİ
SON DAKİKA
hava 13°

Siyaset Eğitimi

Son Güncelleme :

17 Ağustos 2023 - 14:56

Siyaset Eğitimi

Siyasi partilerin ve çeşitli kuruluşların organize ettiği siyaset eğitimi programları var.

Bu eğitimler yüz yüze veya internet üzerinden yapılıyor, süreleri iki gün ile iki hafta arasında değişiyor.

Bir eğitim çalışmasında, kişinin duygu, bilgi ve beceri alanlarında gelişme göstermesi beklenir.

Bu yazıda, yetişkinlere verilen kısa  siyaset eğitimlerini, duygu, bilgi ve beceri yönünden ele alacağım.

 

DUYGU ALANI NEDİR?

 

Politikaya ilgi duyan bir kişi  kendine şu soruları sormalı:

Neden politika?

Neden belli bir ideoloji?

Neden belli bir parti?

“Neden” soru sözcüğü duygu alanını anlamamıza yardımcı olur.

Bir sorunun farkına varmak, bir konuya ilgi duymak, duygusal gelişimin ilk aşamasıdır.

Sonra bu konuyu araştırmak, değerlerini benimsemek gelir.

Son aşamada, öğrenilen değerler kişiliğin bir parçası olur.

Kişinin benimsediği değerler yaşamının her yönünü etkiler, davranışları tutarlı olur.

Örneğin, siyasette demokrasiyi savunan bir kişi, ailede, işyerinde, trafikte de adil davranır.

Etrafındakilere saygı gösterir, çevreye duyarlıdır.

Görevden, sorumluluk almaktan kaçmaz, gönüllü olur.

Özgüveni vardır, grup faaliyetlerinde işbirliği yapar, iyi takım oyuncusudur.

Problem çözmede nesnel bir yaklaşım kullanır.

Katıldığım siyaset eğitimlerinde, duygu alanına özel bir vurgu yapıldığını görmedim.

Belki de  katılımcıların duygu alanında zaten belli bir seviyede oldukları varsayılıyor.

Biz Süleymanpaşa CHP Eğitim Komisyonu olarak, 2022’de yeni üyeler için yaptığımız oryantasyon eğitimlerine “neden?” sorusuyla başlamış, üyelerin tercihleri konusunda düşüncelerinin berraklaşmasını hedeflemiştik.

 

BİLGİ ALANI NEDİR?

 

Bilgi alanının çerçevesini “ne” soruları belirler.

Sosyal demokrasi nedir?

Altı ok ne anlatıyor?

Tüzük ne diyor?

CHP Parti Okulu, Boğaziçi Avrupa Siyaset Okulu, SODEV Sosyal Demokrasi Eğitimi bu alanda çok iyiler.

Peşpeşe uzmanlar gelip konularını anlatıyor.

Parti Okulu eğitmenleri hazır slaytları gösteriyor.

Katılımcılar genellikle pasif bir şekilde dinliyor.

Yetişkin eğitimlerinde kullanılan slaytların, çok fazla renkli, süslü olması gerekmez.

İyi bir sunum için, slaytlarda,  takibi zor kutucuklar, çok fazla sözcük, tam cümleler olmaması tavsiye ediliyor.

Sadece  slayt  göstermekle yapılan eğitim kalıcı olmuyor.

Her sunumda katılımcılara basılı bir ders özeti verilmeli.

Bilgi alanında gelişme aşamaları sırasıyla:

hatırlama,

anlama,

uygulama,

analiz etme,

değerlendirme ve

yaratıcı çözüm bulma

olarak  tanımlanıyor.

Eğitim çalışması öğrencileri “hatırlama” aşamasında bırakmamalı, ileri aşamalara geçiş için uygun aktiviteler içermeli.

Örneğin, anlatılan konuyu nasıl uygulayacakları sorulmalı, o konuyla ilgili bir probleme yaratıcı bir çözüm bulmaları istenmeli.

 

BECERİ ALANI NELER İÇERİR?

 

Bu alanda “nasıl?” sorusuna cevaplar bulunur.

Politik bir konuşmada retorik araçlar nasıl kullanılır?

Etkili el sıkma nasıl olmalı?

Kapı kapı gezme kampanyası nasıl yapılır?

Bunlar gibi, bir politikacıya  gerekli teknikler bu alanda ele alınır.

Uç bir örnek: Almanya’da SPD’nin eğitim dökümanları arasında, nasıl kravat bağlanacağını anlatan bir sayfa  bulunuyor (*).

Beceri kazanmak genellikle bir usta çırak ilişkisi içinde gerçekleşir.

O nedenle genç politikacılara tecrübeli politikacıların yanında staj yapma gibi fırsatlar yaratılmalı, birlikte çalışmaları sağlanmalı.

Beceri kazanma, ustayı taklit, hareketleri kontrol ve otomatikleşme aşamalarından geçiyor.

Katıldığım eğitimlerde beceri konusu en az değinilen konu oldu.

 

SONUÇ

 

Yetişkin eğitimi bilimine androgoji deniyor.

Yetişkinler için organize edilen  siyaset eğitimleri androgojik ilkelere uygun, öğrenci merkezli, problem çözmeye yönelik olmalı.

Bilgi aktarımı etkili olmalı, duygu gelişimi ve beceriler ihmal edilmemeli.

(*) https://parteischule-wiki.spd.de/_media/pluspunkte:a12.5.pluspunkte_einfach_die_krawatte_knoten.pdf